Strategii de gestionare a stresului

 

Deoarece stresul continuu poate provoca boli, împiedicând relaxarea sau somnul necesar pentru ca trupul și mintea să se refacă, este necesar să luăm o serie de măsuri de gestionare a stresului, care vor duce la o sănătate mai bună.

Fiecare persoană poate adapta la propria situație, următoarele strategii de gestionare a stresului:

  • GESTIONEAZĂ-ȚI RELAȚIILE

– Dezvoltă relații autentice. Asociază-te doar cu persoane a căror prezență îți face plăcere și te susțin;

– Pe cât de mult posibil, curăță-ți viața de oameni care îți crează nervozitate și conflicte de neacceptat;

– Protejază-li libertatea și spațiul personal;

– Stabilește o relație de co-formare cu cineva în care ai încredere – alegeți împreună cărți pentru îmbunătățirea vieții pe care să le citiți și despre care să discutați (de preferat cărți testate și recomandate);

– Analizează-ți conversațiile căutând tipare de gândire defectă, precum invidie, prevederea dezastrelor, găsirea vinovatului și generalizarea.

  • GESTIONEAZĂ-ȚI MEDIUL

– Fără excepții, identifică factorii de stres și gîndește-te ce poți face în legătură cu aceștia (de exemplu: dezordinea din casă; drumul la serviciu; lipsa unui birou sau a unui „bârlog” doar al tău);

– Înconjoară-te cu indicatoare de gânduri pozitive și relaxare;

– Găsește un moment și un loc, în fiecare zi, în care să poți avea intimitate completă. Ia-ți o pauză de la alții și de la presiuni.

  • GESTIONEAZĂ-ȚI STILUL DE VIAȚĂ

– Gestionarea eficientă a timpului este doar una dintre multiplele modalități de a evita să cedezi în fața supraîncărcării provocate de stres (cu toate că mă consider o persoana organizată, cartea <<Musai List>> de Octavian Pantiș mi-a fost de mare ajutor pentru   a-mi organiza mult mai bine timpul);

– Fă-ți timp să înveți și exersează aptitudini de relaxare și/sau meditație;

– Practică un exercițiu fizic viguros care este convenabil și plăcut sau gândește-te la alternative (cum ar fi să înveți să dansezi);

– Ia pauze scurte – acestea te pot ajuta la îmbunătățirea eficienței și a bunăstării tale pentru întreaga zi;

– Menține o dieta rezonabilă și obiceiuri de somn raționale.

  • GESTIONEAZĂ-ȚI ATITUDINEA

„Nu ceea ce se întâmplă ne deranjază, ci mai degrabă modul în care privim ceea ce se întâmplă” – Epictet

– Menține-ți în permanență o atitudine pozitivă;

– Asumă-ți responsabilitatea pentru viața ta și pentru sentimentele tale, dar nu te învinovăți niciodată. Asumarea responsabilității este o filosofie mai bună decât o cultură a învinuirii.

În încheiere doresc să menționez că aceste strategii nu au fost „inventate” de mine, ci preluate din cartea Inteligența emoțională în 7 zile (învață într-o săptămână tot ce învață experții într-o viață), scrisă de Jill Dann expert în domeniul inteligenței emoționale, fiind, de asemenea, trainer și consultant.

Dacă te interesează Inteligența emoțională, din această carte poti învăța într-o săptămână tot ce învață experții într-o viață. Cartea conține șapte capitole cu sfaturi practice, dovedite, de la profesioniști de top:
• În ce mod este Inteligența Emoțională relevantă pentru tine și beneficiile dezvoltării acesteia.
• Cum să crești conștiința de sine și implicațiile sale în management.
• Despre mecanismele de auto-control, memoria emoțională și conștiința pentru preluarea controlului asupra modelelor de comportament.
• Învață să identifici stresul și strategiile de management benefice.
• Explorează schimbările în organizația ta pentru a administra nesiguranța și a câștiga un avantaj.
• Proiectează și creează o nouă cultură emoțională, un mediu de învățare și un etos al perfecționării.
• Învață să faci o analiză profesionistă și să creezi dezvoltare profesională de succes.

 

TraVia.Ro

Publicat în Începuturi!, Cărți, Recomandări | Lasă un comentariu